Ur. 1970
Urodzony w Glasgow, jest artystą, nauczycielem akademickim i pisarzem, od 2007 mieszka w Yorku w Anglii. Jest dyrektorem Wydziału Sztuk Pięknych w St John University w Yorku. Ukończył studia na Uniwersytecie w Glasgow. Uzyskał dyplom magistra w zakresie sztuki współczesnej na Nottingham Trent University w 1998. Mieszkał i pracował w Kingston-upon-Hull, gdzie w latach 1994 – 98 był członkiem Hull Time Based Arts, był wykładowcą Visual Performance w Totnes, w latach 1998 – 2007 pełnił funkcję dyrektora artystycznego w Dartington College of Arts. Interesuje się estetyką, pedagogiką i sztuką akcji zwłaszcza w relacji do społecznej i miejskiej rzeczywistości.
W praktyce artystycznej zajmuje się przede wszystkim performance i instalacją. Jego realizacje były prezentowane m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, Installaction Artspace w Cardiff, Sculpture Square w Singapurze, Werkleitz Gesselschaft w Törnitz, TENT Centrum Beeldende Kunst w Rotterdamie, Centro Galego De Arte Contemporánea w Santiago de Compostela, Centrum Sztuki Współczesnej w Tel Avivie, Ludwig Museum w Budapeszcie. Uczestniczył w festiwalach dalej w całej Europie też jak w Ameryce Północnej, Azji i na Bliskim Wschodzie.
Realizuje również projekty kuratorskie: Art. What is it good for? (wraz z Tracey Warr, Dartington, 2004), Span2 (z André Stitt, Londyn, 2001) i Rootless ’97: The Nomad Domain (z Hull Time Based Arts, 1997). Praca krytyczna Huntera uwzględnia eseje monograficzne na temat Alastaira MacLennana, Johna Newlinga i André Stitta. Artysta wykłada, prowadzi warsztaty i dyskusje na całym świecie. Obecnie jest prezesem grupy Turning Point Yorkshire and the Humber, będącej koalicją artystów i organizacji wspierających rozwój sztuki współczesnej w Anglii.